Com podem relacionar un compte amb les matemàtiques?
"A Educació Infantil treballem el volum i el moviment en cadascuna de
les accions motrius que plantegem als nostres alumnes, de la mateixa
forma també treballem la geometria i el símbol en cadascuna de les
accions plàstiques. El procés d’il·lustració d’un conte reuneix un munt
de continguts que han d’anar-se treballant per tal d’aconseguir una
il·lustració intel·ligible.
Quan demanem als nens i nenes que dibuixin o pintin el que més els ha
interessat d’un conte els estem demanant que sintetitzin, que triïn traç
i color per a simbolitzar-lo i ells generalment s’emocionen en pintar
però un cop han acabat perden l’interès i poc temps després no poden
recordar què és el que havien dibuixat. Més sovint encara, nosaltres no
sabem llegir el seu dibuix, o sí, gràcies a l’experiència que hem anat
acumulant.
En el treball d’il·lustració proposat es tractaria que els nens i nenes
fessin un esforç per fer una il·lustració simbolitzadora acurada de
forma que qualsevol que llegeixi les seves imatges sigui capaç de
reconèixer els personatges plàstics que ells han creat.
Els contes populars formen part dels continguts a treballar al llarg de
l’educació infantil i els inicis de la primària. Ens donen un referent
comú que connecta les vivències de casa amb les de l’escola. Els nens
arriben de casa coneixent contes com “La caputxeta vermella” o “Els tres
porquets” i descobreixen amb plaer que a l’escola també li expliquen el
conte que tant els agrada que els expliqui l’àvia o el pare i a més a
més els expliquem gairebé fil per randa. Tenim guanyat el coneixement
previ del conte per a la major part dels alumnes, per aquells qui el
referent cultural és diferent tenim a favor la col·laboració de la resta
de companys de forma que l’expliquem i el representem amb majors
recursos i amb més motivació."
Els contes il·lustrats inclosos en aquest apartat són un exemple dels resultats que es poden obtenir amb aquest plantejament."
Informació extreta d'aquí
Quan ho vaig llegir no creia possible que aquest conte ajudés a entendre i aprendre les proporcions matemàtiques, però en l'enllaç que ens proporciona la mateixa web podem comprobar la seva gran utilitat:
Enllça pràctic del conte
Sí! les matemàtiques hi són a tot arreu!
Daniel Bueno
@DanielBBel
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada